31 augusti 2010

Läsa och bokvandra



Så äntligen är vi igång! Idag presenterade jag vårt bokprojekt "Detektiven Emil och vi" för eleverna. Vi kommer under hela läsåret att arbeta med Anna Janssons barnböcker om detektiven Emil Wern som löser mysterier i Visby innerstad. Eleverna var så nyfikna, glada och engagerade när de hörde att Anna Jansson följer vårt bokprojekt med stort intresse och jag smittades direkt av deras engagemang och bubblande intresse. Och de kommer att bli glatt överraskade när de får se att Anna redan har kommenterat i vår blogg.

Vi har mycket att göra under arbetets gång. Jag har en massa idéer och eleverna kommer att komma med sina. Jag vill inte avslöja så mycket här men ber er, om ni är intresserade, att följa oss på vår blogg, som också kommer vara en del av Webbstjärnan under läsåret.

2 kommentarer:

Cecilia Bengtsson sa...

Inspirerande och spännande att få följa ert projekt. Jag kommer också att arbeta med ett deckartema i en år 4 och 5 under hösten.

Mvh
/Cecilia

Öpedagogen sa...

Åh, vad spännande. Låt mig få veta hur det går.