24 juli 2010

Rita och fantisera mera!


Hittade de här figurerna som jag ritat i mitt bildakriv. Funderar på vad jag ska ha dem till. De ser ut som en hel familj, en släkt, några som bor i samma trappuppgång, några som står i samma kö till kassan på ICA, de som är de sista på bussen innan den kommer fram till ändhållplatsen ... Ja fantasin har inga gräner. Att använda sig mer av bilder och bilddiskussioner i klassrummet tror jag på. Att inte ha ett rätt svar utan låta fantasin springa iväg - det är fantastiskt kul! De här figurerna skulle kunna vara början på en rolig historia, en bok eller varför inte en faktaberättelse om Skansen.

Inser att jag tycker om att rita. Behöver nog plocka fram lite mer av min kreativa sida. DET ÄR JU JÄTTEROLIGT ATT LÅTA PENNAN SKAPA NYA KARRAKTÄRER!!!!

2 kommentarer:

Indriel sa...

Du borde ABSOLUT sätta dej med pennan och låta karaktärerna rinna fram mellan fingrarna! Kreativiteten är viktig att fylla på emellan varven..Dom är jättefina och mycket personliga och uttrycksfulla dina "gubar"! Jag vill SE FLER!!! : )

Öpedagogen sa...

Jag springer o köper ett ritblock , genast. Tack!