30 maj 2010

Voicethread och Animoto - inte enbart för skolbruk.

Voicethread och Animoto behöver inte enbart användas tillsammans med eleverna. Här nedan ser ni två filmer som jag gjort efter en strandvandring idag. Vi ska ut och strandvandra om en vecka och jag var ute och såg efter om det var en bra väg att gå, vilket det var. Så nu kan mina kollegor se hur det är där och vad vi behöver tänka på. Jag kan till och med skicka presentationen till skolbusschauffören, så de vet var de ska lämna och hämta upp oss :)

Varför inte använda Voicethread eller Animoto när vi ska skicka hälsningar, bilder och musik till mormor, farmor, bästa vännne, kärestan, läraren, kompisen, barnen, mamma, pappa, syrran, brorsan, faster, moster ... ja, du har förstått vad jag är ute efter.




2 kommentarer:

Cecilia Bengtsson sa...

Underbart, vilka trevliga och pedagogiska presentationer och med hopp om att ni får en härlig utflykt!
Hälsningar från ett somrigt Ekerö och Cecilia!

Öpedagogen sa...

Tack Cecilia! Ja vi brukar ha härliga strandvandringar, oavsett väder o vind, men vi håller tummarna för sol o värme ;)