09 april 2010

Var är ni?

Jag kom att tänka på Bo, Gunilla, Kerstin Elisabeth, Ingrid, Ragnhild, Bengt, Ulla-Carin och alla de andra. Jag undrar vad de gör nu. Jag skulle vilja träffa hela bunten, det hade varit så roligt att se och höra vad de gör nu. Undrar hur man ska få tag på dem? Googla, Eniro, hitta.se? Finns de på Facebook eller är de en generation som inte finns där? Ska göra ett försök. Nu undrar du kanske vem jag skriver om - mina gamla lärare som jag har haft, allt från 1:an till gymnasiet. Vissa kommer jag ihåg för att jag gillade dem och vissa kommer jag ihåg för att jag gillade dem mindre. Men idag skulle jag vilja träffa dem alla för att diskutera deras syn på skola, elever, lärare och kursplaner. Hur de ser på det idag och hur de såg på det då, när jag var elev. Hur sjutton ska jag hitta dem? Jag tror vi skulle ha en trevlig träff - med skratt och djupa diskussioner.

2 kommentarer:

Killfröken sa...

Min gamla högstadielärare addade mig på Facebook. En sjukt kul återförening om du frågar mig.

//Killfröken

Öpedagogen sa...

Åh, vad roligt :) Mina gamla lärare verkar inte finnas på FB. Kanske man borde kolla med lärarfacken om de finns i deras register? Hmm, jag får fundera vidare.