17 april 2010

Plis, plis!!! - del 2

Häromdagen skrev jag om Plis, plis!!! och i torsdags kom så Vännerna och hälsade på. Barnen blir alldeles till sig när vännerna kommer och att då försöka göra något som jag har planerat är egentligen ganska svårt. Eleverna vill ju så mycket - säga en massa saker till Vännerna, visa saker, komma med nya idéer - det är liksom full rulle skulle jag vilja säga. Om någon nu tror att jag tycker det är jobbigt så är det inte alls så - det är fantastiskt att se elevernas entusiasm och nyfikenhet. De presenterar sig med: Hello my name is.... och de har själva kommit på något väldigt roligt - att presentera sig med Hello my name is .... och så hittar de på ett namn, det kan bli precis vad som helst, ni kan bara tänka er hur dessa fantasifulla ettor släpper loss och hur de fnittrar och skrattar glatt.

Nu till saken: De vill göra en teater med Vännerna:
- Kan vi inte få göra en teater?
- Men vi kan ju inte engelska!
- Marie kan hitta på vad vi ska säga!
- Ja, vi kan ha det på ett papper och så läser vi vad som står, vi syns ju inte när vi ska ha Vännerna på fingrarna.

Och jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det. Jag har frågat om det är OK att jag funderar på hur vi ska kunna göra det och återkomma nästa torsdag. 10 entusiastiska ettor med en fingerdocka på fingret - hmmm? Ja något måste jag i alla fall komma på. Någon som har en idé att bidra med?

Inga kommentarer: