24 april 2010

Matematikväska


Jag googlar på sökordet "matematikväska" och får endast 9 träffar. Jag anser att det är på tok för få träffar för något som är så pass viktigt och intressant som matematikväskan faktiskt är. Fram för fler tankar, rapporter, utvärderingar etc kring matematikväskan på nätet. Och fram för fler matematikväskor, både i förskolan och i skolan. Matematikväskan skulle kunna vara den ultimata ersättningen för traditionella trista matteläxor. Hmm - det måste jag fundera mer på. En idé som bara kom upp när jag skrev här. Ibland är det toppen att reflektera och skriva ner sina tankar - det är då det dyker upp nya tankar och funderingar som behöver tas ställning till.
bild: Öpedagogen

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Öpedagogen sa...

Hej!
Jag skrev "Matematikväskor" och hamnade på din blogg! Jag heter Maggan Löfstedt och jobbar som matematikutvecklare i Skellefteå. Just nu sitter vi och funderar på just matematikväskor...Har du tips, erfarenheter som du kan dela med dig av? Hör gärna av dig!
Ha en bra dag!
-Maggan

Öpedagogen sa...

Hej Maggan!
Jag hör av mig :)