30 april 2010

Lokal pedagogisk planering på Dela

Det startade med en tweet på Twitter i morse. Tweeten tog mig vidare till bloggen Vi lär varandra där Martin Ekholm skriver om den lokala pedagogiska planeringarna. Några kommentarer i bloggen och några nya tweetar på Twitter ledde till slut till en nystartad grupp på Dela.

Där har jag skapat en grupp där alla intresserade kan skriva och dela med sig av sina lokala pedagogiska planeringar och tankarna kring detta. Ni har också möjlighet att bifoga era LPP. Jag har lagt upp tre stycken av mina. De är ännu inte "i hamn" men på väg. Den svåraste delen i en LPP enligt min mening är bedömingsdelen. Där skulle jag vilja utveckla mig betydligt. Det vore mycket intressant att se hur ni andra gör, var ni är eller vart ni är på väg med er LPP. Bli medlem i Dela och ta sedan tillfället i akt att ge och ta i den nystartade gruppen Lokala pedagogiska planeringar.

Välkomna!
Bild: Öpedagogen

1 kommentar:

jr sa...

Hej, att dela LPP är väldigt vettigt!

I Skolbanken i Unikum finns LPP-er och bedömningsmatriser från 30 kommuner som man kan dela, kopiera och ändra. De innehåller bland annat länkningsmöjligheter till strävansmål å sånt. Mer här http://www.unikum.net/tools/bedomning/landa-matris/

Än så länge så behöver man ha inlogg till Unikum för att komma åt det (gratis om man gör pilotförsök i sin skola) men om intresset är tillräckligt stort så skulle man kunna öppna upp det helt så att alla kan se.