28 mars 2010

Hur mycket frå man gilla sitt jobb?

Jag gillar mitt arbete, mina arbetsuppgifter, mina elever, de utmaningar jag ställs inför - ja allt som har med mitt jobb att göra.
- Ja men det är ju bara ett jobb, säger många.
Vad då bara ett jobb?, undrar jag. Jag tillbringar mycket tid på mitt arbete (och vem gör inte det) och att då känna att det är roligt att gå till jobbet, ja det underlättar enormt.

Under det senaste året har det hänt så mycket - jag har lärt mig en massa nytt och träffat fantastiska pedagoger, så nu måste jag nog säga att jag tycker det är ännu roligare att jobba än tidigare.
Bild: Öpedaogen

3 kommentarer:

Alex sa...

Jag känner igen mig. Jobbet är en fantastisk arena att leva sina drömmar. Jag trivs och gillar mitt jobb med! Och gilla sitt jobb är ju en underbar förmån! Inte alla har så spännande liv som oss pedagoger!

Öpedagogen sa...

Nä precis! Tur att vi valde rätt jobb ;)

Anonym sa...

Jag gillar det jag läser // rektorn