12 januari 2010

Världens bästa yrke





Läraryrket är helt fantastiskt!
Jag kan
  • se film tillsammans med eleverna.
  • diskutera och fundera tillsammans med eleverna.
  • åka till simhallen med eleverna.
  • läsa en bok tillsammans med eleverna.
  • åka på utflykt med eleverna.
  • se till att vi använder datorn tillsammans med eleverna.
  • använda SMARTboarden tillsammans med eleverna.
  • lära mig något av eleverna.
  • lära mig något tillsammans med eleverna.
  • visa att jag är intresserad och nyfiken av eleverna.
  • se till att vi åker på studiebesök med eleverna.
  • åka till biblioteket tillsammans med eleverna.
  • göra precis vad jag vill tillsammans med eleverna, bara det är förankrat i läroplan eller kursplan.

Eller så kan vi göra som idag. In med alla elever i en buss och vips så var vi på skidutflykt tillsammans med eleverna i ett strålande solsken med gnistrande snö och ett alldeles vindstilla vinterlandskap. Det var svettiga och rödkindade elever som åt grillad korv och drack varm choklad efter avslutad runda. Vem har ett så varierat yrke, tänker jag. Jag måste ha världens mest fantastiska, inspirerande och motvierande yrke.

Inga kommentarer: