02 januari 2010

Ooops, redan tillbaka!







Men oj, hur blev det så här?
Jag som har farit runt som en galning idag och städat, rensat och plockat, både här och där, hamnade till slut vid mitt skrivbord som var totalt nertyngt av en stor hög med böcker, häften, anteckningar och annat. Där lägger jag saker som jag ska läsa, renskriva eller fundera vidare kring. Nu har högen, av någon konstig anledning, bara växt och växt de senaste månaderna. Att ta tag i sådant efter en dag på jobbet - det lockar inte alltid. Så idag har jag:
  • slängt, sorterat och lagt i fina högar,
  • läst gamla anteckningar och antecknat nya tankar - ehhh!?

  • skumläst Origo, Alfa, Pedagogiska magasinet och DIU och därefter slängt vissa men sparat de flesta,

  • börjat att läsa "Rika matematiska problem= (en bok jag varmt rekommenderar),

  • funderat på hur jag ska gå vidare med hur jag ställer frågor eleverna och därmed skapa bättre lärande för dem. Jag vill utveckla de öppna frågorna och jag har en lång lista på litteratur som folk har rekommenderat kring detta ämne, vilket i sin tur betyder att jag måste till biblioteket inom den snaraste framtiden).

  • börjat att blogga igen - häpp - jag som inte tänkte börja skriva förrän jag började jobba, men nu verkar det som om jag är igång igen =)

Och för att inte övergången från ledighet till arbete ska bli för abrupt, lägger jag till några ledighetsbilder.

2 kommentarer:

anna-lena sa...

Listan på böckerna du skriver om... skulle du vilja lägga ut den här på bloggen... Skulle säkert vara nyttig vårterminslitteratur för många.
Ha ett bra Nytt År!

Öpedagogen sa...

Återkommer med boklistan =)