20 januari 2010

Elevreflektioner om Framtidstemat

Elev 1:

  • Jag försöker komma på hur man gör en svävande bil på Phun.
  • Jag tittade på YouTube om Phun och det var kul för jag kom på mer om Phun.

Elev 2:

  • Jag har börjat med mitt hus. Jag har räknat omkretsen på mitt hus. Jag har testat Phun, det var roligt att vara på Phun och roligt att börja med huset.

Elev 3:

  • Först satt jag med det tomma pappret men jag hade en idé. Jag tycker att den här lektionen har varit bra därför att jag kom långt med mitt arbete.
  • Jag har börjat att göra en skiss om projektet mat. Jag har ritat om den två gånger, först då blev jag nöjd.

Elev 4:

  • Det var kul men svårt. Det blev lätt efter ett tag med Phun. Det var lätt att bygga katapulten, men roligt. Jag fick hjälp av XXXX och sen lärde jag mig.

Inga kommentarer: