28 oktober 2009

TeachMeet på Skolforum


Jaha, så fick jag till slut träffa en hel del bloggare och twittrare "på riktigt". En mycket givande kväll där många delade med sig av sina erfarenheter kring IT i undervisningen - nano- eller mikroföreläsningar. Vi andra satt glatt och lyssnade, Twittrade och drack en öl eller två. Glada tillrop via Twitter och en hel drös med folk som kollade in oss live via Bambuser. Per Falk är den som drog igång det hela och jag bara bugar och bockar för hans fantastiska initiativ.
Nästa år får jag kanske släpa mig upp på scen och dela med sig - vet bara inte med vad.

2 kommentarer:

Annica sa...

Vad det än blir så ser jag redan fram emot det =)

IT-mamman sa...

Då ska jag se! Antingen på plats eller via Bambuser. Kändes som jag var med i år, även om det var på håll. Tid och rum suddas ut med nätets hjälp.