26 oktober 2009

Skolforum 2009, akt 1

Här sitter jag i ett myller av folk, montrar och ett enormt sorl av människoröster och musik. Har varit runt och försökt att få en överblick av hela Skolforum. Ju mer jag går desto mindre känns det. Har bl a diskuterat med webansvarig på NCM, gjort besök i en mobil förskola och pratat med personalen där. Vilken upplevelsebaserad pedagogik denna mobila buss är. Återkommer med foton senare.

Träffat @niilho (kanske felstavat - sorry) och vi pratade lääääänge. Det är ju hur kul som helst att få träffa någon som man bara sporadiskt har träffat i cyberspace. Både han och jag ser fram emot Teachmeet ikväll =).

Har lyssnat på två kortföreläsningar á 20 min. En om NCM:s bok Förstå och använda tal. Intressant. Har inte läst boken, men ska. Lyssnade också på Linda Höidal om Varierad matematikundervisning. Linda har även skrivit läromedlet "Levande matematik". Verkar vara intressant, men tyvärr är den skriven för 7-9, eller rättare sagt, lyckos er som undervisar i 7-9.

Nu har jag fått i mig lite lunch, vilat benen en stund och greppar snart kameran för att vandra vidare i folkvimlet. Ska i em lyssna på en föreläsning från NCM som heter Har du inte räknat färdigt än. Återkommer om den.

Inga kommentarer: