07 oktober 2009

Klokrektor

Jag fick lyssna på en rektor idag som hade sådana kloka tankar kring ITK och dess användning:
  • Låt eleverna använda sina egna mailadresser i skolan.
  • Låt eleverna ha bärbara datorer
  • Jag har ställt ut några datorer i biblioteket, så att eleverna kan kolla mail, surfa etc. på raster eller håltimmar.
  • Bort med datorsalen, se till att datorerna finns där eleverna befinner sig.
  • På gång med trådlös uppkoppling i skolan...
  • Rekorn bloggar (dock inte om skolvärlden), men iaf.
  • Rektorn har ett Twitterkonto
  • Rektorn är IKTintresserad

.. och så fortsatte rektorn.

- Vad klok du är, sa jag till rektorn och rektorn sken upp.
Rektorn går att följa på Twitter.

4 kommentarer:

femfemman sa...

Jag tycker att kommentarer är kryddan i bloggandet - även om jag njuter av själva skrivandet också. Nu skriver jag ju alltid långt och personligt - liksom mina närmaste bloggvänner gör- Då lir det naurligt att kommentera. Korta inlägg tänker man (jag) - Jaha ... och sen klickar jag vidare. Så för mej, är personlighet uttryckt i bloggandet viktigt, för att jag ska kommentera.

Lena Byström sa...

vad heter den rektorn? vilket är twitter- och bloggadressen? vore bra att kunna tipsa våra egna rektorer

Jonas Hällebrand sa...

Som Lena sa. Vad heter denna kloka rekto

Öpedagogen sa...

Jag återkommer... snart!