04 oktober 2009

Den röda tråden

Många pratar om den röda tråden, även jag. Just nu känns det som om den röda tråden är avklippt, intrasslat i ett enormt stort nystan av pedagogiskt tänk.
Hur i hela fridens namn ska jag kunna nysta upp, hitta rätt ände på detta tilltrasslade och åter se var allt börjar och slutar. Det känns som om hela jag är inlindad i meter efter meter av röd tråd men att jag själv är ett stor frågetecken mitt i allt detta trassel.

Snart ramlar jag omkull och det känns som om jag aldrig kommer att stå upp igen - suck...

3 kommentarer:

IT-Christina sa...

Måste erkänna att jag känner igen tillståndet. ;-)

Marie sa...

Sänder en tanke att du ska kunna nysta upp trasslet, eller i alla fall få fram någon ände och hitta en del av snöret som du känner igen och med det kan ta dig framåt eller uppåt vad du än vill.

Indriel sa...

Min vän...kasta ut hela nystanet på golvet- gärna bokstavligen för rätt pedagogisk touch ; )...sen får det ligga tills du finner en ända att börja nysta ifrån. Låt det få ta sin tid. Du kommer att få ihop ett snyggt fungerande nystan igen av din härva, det är jag då helt säker på. Ibland måste man trassla in sej lite för att hitta nya vägar...

KRAM!!