16 oktober 2009

Attila Szabo vann Kunskapspriset 2009

Grattis Attila Szabo, till Kunskapspriset 2009, skola. Attila är bl a den som byggt upp URsmart. Jag träffade Attila under Almedalsveckan och han var en mycket pedagogisk och intresserad matematiker som visade mig hur URsmart fungerade. Allt i URsmart är så genomtänkt. Att diskutera matematik med honom var väldigt intressant och givande. Jag har anmält mig till hans föreläsning under matematikbiennalen i januari 2010 och hoppas att jag får biljetter.

Läs mer om Attila Szabo här:
http://kunskapspriset.se/webpages/2009/kp_winners_skola_szabo.jsp
http://kunskapspriset.se/webpages/2009/reportage_a_szabo.jsp

Har du ännu inte stiftat bekanskap med URsmart, gör det.

2 kommentarer:

kimme100 sa...

Japp, URSmart är toppen, men det har tagit lite LÅÅNG tid för dem att utveckla den tycker jag. När är den tänkt att vara klar, tror/vet du?

Jag tycker gänget bakom PIM skulle vunnit när de var nominerade... men en lite tröt är ju att Åsa fick äpplet nu...

/Joachim

Öpedagogen sa...

Jag håller med, lite väl låååång tid. Om jag inte missminner mig när jag pratade med Attila i juli, så fanns det inte tid för honom för tillfället att utveckla URsmart (men jag kan komma ihåg helt helt fel). Träffar jag honom på mattebiennalen ska jag fråga hur framtiden för URsmart ser ut =)