03 september 2009

Teckenförklarad

Idag har jag fått ett tecken - för mitt namn!!!
Jag trodde att man bokstaverade namn på teckenspråk, men så är det icke.
Man kommer på något som beskriver en eller en egenskap som passar bra in.
Det var inte lätt att komma på och det vi kom på var redan upptaget.
Men så kom vi på:
Jag har rektangulära glasögon och älskar att fotografera.
Därför är mitt tecken att man med höger hand formar pekfinger
och tumme till rektangulära glasögon och så klickar man samtidigt,
precis som när man tar kort med kameran.

I min skola är viss undervisningen på teckenspråk,
den är integrerad och eleverna lär sig av bara farten.
JÄTTESPÄNNANDE!
Idag har jag lärt mig att räkna till 11 på teckenspråk.
Här gäller det inte att hålla tungan rätt i mun, utan
hålla fingrarna i styr.

Och tänk, eleverna blir trespråkiga: engelska, svenska
och så teckenspråk.
Bild: Öpedagogen

1 kommentar:

Hanna sa...

Mitt tecken utgår också från mina glasögon.