07 september 2009

Hm, bläddra, läsa

Bläddra, läsa, läsa, prassel, bläddra, hmm, bläddra, läsa., stryka under...

Eftermiddagen försvann på några sekunder, så kändes det i alla fall. Jag har suttit och bläddrat och läst i kursplanerna i matematik och engelska. Framförallt i engelska. Jag har läst strävansmål och bedömningens inriktning. Jag inser att varje gång jag läser kursplanerna, klarnar lite, lite grann. Idag har jag koncentrerat mig på bedömningens inriktning i engelska och har på så sätt fått en lite klarare bild hur att bedömma engelska. Har även lärt mig lite nya ord; receptiv, produktiv och interaktiv färdighet. Jag skulle vilja diskutera dessa nya begrepp, få lite nya infallsvinklar, nya tankar. Någon att bollplanka emot, där begreppen får studsa lite fram och tillbaka. Någon som ruskar om lite, så att vi ställer engelskan på sin spets. Sedan står engelskan där och vippar lite hit och lite dit, på sin spets. När den väl faller (för det gör den) så kanske något faller på plats.

Inga kommentarer: