28 september 2009

Delarna skramlar omkring, kan inte greppa helheten

Oftast blir det att jag skriver om det som är bra eller det som jag funderar kring när det gäller skola och undervisning. Idag skriver jag om att jag inte är tillfreds med min undervisning. Jag blottar mig en aning - det tycker jag absolut att jag kan göra. För tillfället går jag omkring och tycker att jag inte kan speciellt mycket. Känns som att jag bara har en massa lösryckta delar som skramlar omkring - ser inte helheten. Konstigt, ibland är allt solklart, ibland totalt kaos. Men ur kaos brukar ju ordning födas...

Beror detta på:
nya arbetsuppgifter?
nya elever?
mig?
att jag kompetensutvecklar mig och inte riktigt får grepp om det?
att jag får så mycket input (från bl a bloggar och Twitter)?
annat...?

Ja inte vet jag, men famlar gör jag. Känns inte alls bra.
Bild: Öpedagogen

Inga kommentarer: