31 augusti 2009

Tänk, tänk, tänk ...

På telefonsvararen hördes en röst:
-Hej, jag heter XX och arbetar på XX och jag skulle vilja göra ett reportage om er.
Jag ringde upp:
- Hej, det är jag!
- Hej.
- Du hade ringt.
- Ja, jag skulle vilja göra en intervju och ett reportage om er.
- Vad roligt!
- Hur långt har ni kommit i ert tänk?
- Nja, inte speciellt långt, vi har bara hunnit småtänka.
- Kan jag få återkomma när ni småtänkt klart?
- Det går sååå bra.
- Ring mig när tankeverksamheten har tagit form.
- Visst ska jag göra det.
Tänka, tänka, tänka, tänka, tänka, tänka, tänker, tänker, tänker ...

5 kommentarer:

annemarie sa...

Man vet aldrig - kanske är ni redan långt framme i ert tänk - och de som vill veta, höra och ta del av inte alls är där - så ring genast och säg att ni absolut inte tänkt klart, för det kan man absolut inte göra, men man kan tänka öppet och tillsammans, och det är alltid värt att ta del av. Jag önskar er lycka till, Anne-Marie

Hanna sa...

Annemarie's kommentar får mig att tänka på de stunder jag hajar till över hur mycket pedagogisk kunskap jag egentligen har.

Ofta känner jag mig tvivlande till att jag kan något överhuvudtaget men sen hamnar jag i en diskussion eller berättar om mina tankar för någon och då upptäcker jag att jag ändå vet och kan en hel del.

Det är en rolig upptäckt.

Öpedagogen sa...

Vi kan sååååååååååå mycket!! Kanske är det bra att tvivla ibland, ifrågasätta sig själv, stanna upp och diskutera med andra. Sedan tar vi ett djupt andetag och så är vi på G igen =).

Anki sa...

Nalle Puh uttrycker det

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

och när har man tänkt klart?, ...aldrig hoppas jag och det är mer än spännade!
Ta kontakt och berätta vart ni är nu och vilka möjligheter som öppnas...

Öpedagogen sa...

TAck kära ni som är så kloka. Visst är det så att man aldrig har tänkt klart - vi är hela tiden på väg. Jag ska snart ta kontakt =)