03 augusti 2009

RSS och Google Reader

Har under helgen läst, tittat, funderat och frågat mig runt på Twitter och Facebook angående hur man arbetar med bl a Google Reader och RSS. Jag hittade nämligen en kort video om RSS och insåg att jag själv gör alldeles fel. Jag sitter nämligen och kollar era bloggar för att se om ni har skrivit något nytt och intressant. Som ni ser här till höger är det en lång blogglista och det blir ohållbart att hålla sig uppdaterad och framförallt är det slöseri med tid när jag kan få era senaste blogginlägg automatiskt direkt till min Google Reader. Jag vet att jag kan lägga in era länkar och se om ni har uppdaterat, men listan blir än längre då, så jag behåller den som den är. Det var då jag luskade reda på Google Reader och insåg att jag var tvungen att leta mig runt för att få mer information. Jag hittade ytterligare två videor som jag varmt rekommenderar för er som är intresserade:
Webstjärnan :

RSS och Google Reader from .SE:s Webbstjärnan on Vimeo.


eller Ugglemammmans:



Du kan även gå en guidad tur på Google Reader: http://www.google.com/intl/sv/googlereader/tour.html

Hopppas att någon av er blev intresserade av Google Reader. Och du behöver ju inte bara ha pedagogbloggar i din lista, du kan ha precis vad som helst, det som intresserar dig.
LYCKA TILL!

3 kommentarer:

Indriel sa...

Thank you!
= )

Öpedagogen sa...

You´re welcome!!
=)

Helena sa...

Jag ÄLSKAR Google Reader, har använt det ett tag nu. Bra verktyg!