30 augusti 2009

Kolla in IKTverktygslådan

Hittade en intressant lista där de 100 mest intressanta verktygen för lärande 2009 är listade. Jag skrollar ner i listan och inser att vissa verktyg har jag väldigt bra koll på, några vet jag vad det är medan ganska många av verktygen har jag inte ens upptäckt i min verktygslåda. Det är alltså dags att göra en inventering och se om det är något jag behöver lära mig mer om.

Inser också att många av dessa verktyg har blivit presenterade bl a på jaglärmigteknik och på ugglebloggen. Ta er en titt och kanske har både du och jag lärt oss något mer innan klockorna klämtar på nyårsnatten 2009.

1 kommentar:

Åsa K sa...

Just det :-) Den sidan är en ständig källa till inspiration. Jane Hart, en av de som står bakom listan, har en blogg med ständiga tips om nyheter:
http://janeknight.typepad.com/