18 juli 2009

Konsten att läsa tankar

Har nu läst Henrik Fexeus bok "Konsten att läsa tankar". En mycket tänkvärd, intressant och ibland lite "knäpp" bok där han tar upp att t ex tonfall, tempo, blickar, kroppspråk alltid berättar hur en människa känner. Hur jag själv agerar med dessa uttryck påverkar min kommunikation med den människa jag har framför mig eller på andra sidan telefonluren. Intressant, intressant. Ska antagligen läsa den en gång till. Rekommenderar den varmt till alla som vill utveckla sin kommunikativa förmåga.

4 kommentarer:

killfröken sa...

Kanske borde de vara kurslitteratur på lärarutbildningen?

//Killfröken

Öpedagogen sa...

Ja iaf delar av boken. Henrik föreläser också. Jag har lyssnat på honom och han är väldigt inspirerande.

Indriel sa...

Den här fick Tösen min i julklapp efter eget önskemål! = ) Hon gillar den skarpt hon oxå.. Jag ahr inte läst den själv än - men borde kanske lägga den i min "böcker jag tänker läsa när andan faller på"-hög...? ?

Hoppas du fortfarande firar ett HÄRLIGT sommarlov! Regn eller ej... ; )
BamseKRAM!

annemarie sa...

Ska läsa/A-M