11 juni 2009

Får jag säga det högt?

JAG LÄNGTAR SÅ ÄNDA IN I BOMBEN EFTER SOMMARLOVET!

Det här läsåret har varit stimulerande, spännande, nyfiket, arbetssamt, tänkvärt, skolutvecklande och så väldigt mycket mer, men nu behöver jag, min hjärna, mitt tänk, ja hela Öpedagogen ett lååååååångt sommarlov.
Jag längtar efter att

vakna när jag vill,
lyssna på min iPod när jag vill,
läsa tidningen så länge jag vill
äta frukost på min altan när jag vill,
promenera när jag vill,
fotografera när jag vill,
läsa när jag vill,
göra ingenting när jag vill,
somna när jag vill (men det brukar inte vara några problem),
äta massvis med glassar i hamnen när jag vill,
åka på oplanerade utflykter till något spännande utflyktsmål när jag vill,
surfa på min bärbara i solen när jag vill (om jag nu kommer att se något på skärmen),
cykla någonstans när jag vill,
hälsa på någon när jag vill,
göra precis vad jag vill med min tid.
Imorgon skolavslutning, nästa vecka tre arbetsdagar och sedan sommarlov.

Har du vägarna förbi till denna underbara ö - hör gärna av dig =)
Bild: Öpedagogen

3 kommentarer:

Lasse sa...

Innehållet är ljuvligt, men det är språket som fångar mig - du skriver precis så som jag önskade att jag kunde. Det är en fröjd att följa din blogg och dina tankar.

Indriel sa...

Jaaaa!
Det FÅR du...Shout it out loud....!!!
Jag vet preciiiiis vad du menar.
Å jag håller SÅ med dej..

Snart är du där...i SommarlovsMÅL ; )

Å du kan ge dej den på att jag hör av mej OM vi skulle ta en sväng till din underbara, vackra ö i sommar....!

KRAM

Öpedagogen sa...

Tack snälla Lasse för fina ord om min blogg. Jag skriver som jag tänker.
Indriel - du är såååååå välkommen om du dyker upp =)