18 juni 2009

Djupdykningar

En av mina sommarlovssysslor (och det brukar nästan alltid bli första dagen på lovet) är att göra djupdykningar i garderober och byrålådor. Jag undrar varje år var alla gamla kläder kommer ifrån, de som absolut inte har tillåtelse att titta ut från byrålådan/garderoben. Gör de ett försök, smäller jag snabbt igen dörrar och lådor. Slutstationen för dessa kläder är Röda Korset eller återvinningsstationen, beroende på klädernas skick. Sedan är det bara att börja handla nytt och de kläder som idag har tillåtelse att passera garderobsdörrsgränsen (finns det ett sådant ord?) kommer förmodligen inte göra det nästa sommar.

Håll i hatten, här blåser det riktigt ordentligt idag.

3 kommentarer:

Fröken T sa...

Jag har jättesvårt för att göra mig av med några kläder, i vintras bar jag upp några på vinden, det tog två veckor sen bar jag ner dem igen, har inte använt dem men saknade dem... så heja på ni som klarar garderobsrensningar =)

Öpedagogen sa...

Hahaha - jag älskar utrensningar. Jag kan i alla fall inte ha varit en ekorre i mitt förra liv =)

Anna sa...

Ser att vi haft samma sysslor för oss ;D
De röda lackträskorna använder jag så fort det bara går! De är inte bara snygga utan mina skönaste skor!