29 maj 2009

Så har det stora flyttlasset börjat att röra på sig. Till hösten ska jag göra nya saker tillsammans med eleverna. Det ska bli intressant och utvecklande - förhoppningsvis för både mig och eleverna. De nya arbetsuppgifterna är anledningen till att jag har satt ner klackarna för att tänka om, tänka nytt, tänka på tvären och tänka på höjden. Jag har fördjupat mig i pedagogisk litteratur och åkt på studiebesök. Jag söker något nytt, något annat, något Vygotiskijinspierande. Jag placerar in IKT i allt detta och det är inte svårt alls =). Det känns som om jag skolutvecklar mig själv, eleverna och själva skolan. Ja så känns det, framtiden får utvisa om det blir så.

Just nu håller jag på att plocka ihop allt mitt material som jag har i mitt nuvarande klassrum för att flytta in i det lite mindre klassrummet. Det tråkiga i denna förändring är att jag inte kommer att ha tillgång till Smartboarden nästa läsår =(.... Men men, det finns säkert en mening med allt detta.

På bilden ser ni allt det material som jag har gjort och samlat ihop under mina år som lärare och som används till och från i den dagliga undervisningen. När jag tittar på bilden känns det lite "fjuttigt" men i verkligenheten känns det mer än så. Mycket tänk och många timmar ligger och gömmer sig i lådor och pärmar. Jag tänker på kollegerna vars skola brann ner för några veckor sedan. Allt det som syns på bilden här, finns inte kvar i deras skolvardag, de måste börja om helt från noll.

1 kommentar:

femfemman sa...

Nyfiken; Vad ska du syssla med ....? Anna-Lena