12 maj 2009

A learning dip


Jag har dragit åt handbromsen.
Jag tänker och funderar.
Jag vill gå på djupet med mitt yrke.
Jag vill titta på det som finns bakom, vad som döljer sig där.
Jag ifrågasätter mig själv.
Jag ifrågasätter det jag gör med mina elever.
Jag ifrågasätter och medvetandegör det jag gör i klassrummet.
Att ifrågasätta sig själv, skapar kaos.

Jag har fått veta att jag befinner mig i
A LEARNING DIP

Jag ifrågasätter allt för att eleverna ska bli medvetna om sitt lärande.
Men det är inte lätt, verkligen inte.
Bild: Öpedagogen

3 kommentarer:

annemarie sa...

Ställde jag till det... du får beskriva vad som hänt... A-M

Öpedagogen sa...

Nej då, jag bara stöter och blöter mina tankar med dina =)

Indriel sa...

Det var ett himla bra uttryck det där du ! "...a learning dip.." - mycket träffande! Å jag är säker på att du klättrar upp med förnyade insikter igen, som alltid min vän. Du är ju i sanning en reflekterande människa och lärare ; )

Jag skrattade gott när jag läste dina ordlekar på min sida..*lol* Min rosa elefant skall få se på tv resten av kvällen tror jag... ; )
KRAM!