25 maj 2009

Jag fick ett telefonsamtal på min lediga dag

En kollega i telefonluren:

-Hej. ..................... Hur många datorer har du i ditt klassrum?
- Jag har fem.
- Det har varit inbrott och nu finns det bara tre. De har slagit sönder fönsterglaset och öppnat fönstrena.
- NEEEEEEJ!!! svarar jag.

De tog hårddiskarna, inte skärmarna.

Jag är så besviken och ledsen.
Någon obehörig, någon som inte är en del av vårt arbete, har tagit sig in i vårt (elevernas och mitt) arbetsrum och tagit oerhört viktiga arbetsredskap. Nu känns det som de har kapat av en arm eller ett ben - det fattas oss....

Bild: ÖPedagogen

3 kommentarer:

Peter sa...

Surt, beklagar sorgen!

Mor Anka sa...

Usch och fy va trist. Finns ju inget man kan säga. Fan för folk som gör sådant.

kram

Anki sa...

nejmen...det är ju ....!
Trist!