29 april 2009

Utvecklingssamtal

Jag hade en undersökning här på bloggen där jag frågade vilken tid på dagen/kvällen som ni lägger era utvecklingssamtal. För mig är det en självklarhet att till så stor del som möjligt lägga dem under min arbetsplatsförlagda tid. Visst finns det enstaka föräldrar/elever som inte kan då, men de allra flesta kan. Jag blir därför lite förvånad att så många i undersökningen lade sina samtal på kvällstid.

Missförstå mig rätt, jag säger inte vad som är rätt eller fel. Men om föräldrar kan ta ledigt en liten stund från sitt jobb för att gå till tandläkare, läkare eller annat, så borde de väl kunna göra det för att prata om hur det går för deras barn i skolan.
Bild: Öpedagogen

2 kommentarer:

L sa...

Jag håller med dig fullständigt. Det handlar hela tiden om prioritet från föräldrarnas sida. Man måste vara tuff ibland.

femfemman sa...

Och jag tycker detta snack är så dumt - visst kan man väl underlätta för föräldrar och vara lite service-minded om man så vill... och det har jag alltid velat. Det finns t.o.m. lärare som lägger samtalen på elevens lektionstid - för att de själva är lektionsfria då. För mig helt obegripligt.