20 april 2009

Lpo 94 - ett hinder?

Det är alltid lika intressant och inspirerande att ha lärarstudenter i skolan. De är vetgiriga, kritiska och ifrågasätter och ställer frågor. Det tycker jag är bra. Det gäller för mig själv att verkligen fundera hur jag gör, vad jag gör och varför jag gör som jag gör och lämna en bild av hur jag ser på lärande etc. Idag gällde lärarstudentens frågor våra styrdokument. Oj så viktigt att diskutera, det skulle vi göra mer än vad vi gör.
En fråga funderar jag på fortfarande kring. Det var nog den enda frågan jag inte tyckte till om.

Är läroplanen ett hinder för lärarens arbete?

Är den det?

2 kommentarer:

christermagister sa...

Nej, det kan den ju inte vara...den ÄR ju lärarens arbete... Däremot kan formuleringarna göra att den snarast upplevs som ett hinder...kanske...

Öpedagogen sa...

Tack för att du tar dig tid att tänka tillsammans med mig ;)