02 februari 2009

*Smartboard del 4

Ja så sakteliga lär jag mig mer och mer, men jag har egentligen inte haft tid till att sätta mig in i det till 100%. Jag snor åt mig lite dit här och sen tar jag lite annan tid där. Jag prövar, ibland själv och ibland tillsammans med eleverna. Genom att prova och göra fel lär vi oss. (Detta måste anse som en bra lärstrategi. Går att använda i vilket ämne som helst). Jag läser manualer, mest på engelska. Jag ringer hit och jag ringer dit för att få lite hjälp. Jag skickar även en drös med mail. Ibland får jag svar, ibland inte. Idag pratade jag med en vänlig själ som kommer och uppdaterar mig, om lite drygt en vecka. Sedan finns det planer på att starta en egen Smartboardklubb på orten där vi bor. Så mycket är på gång och jag känner att jag saknar TID!!! Tänk om jag kunde vara ledig i ett par dagar och bara "Smartboarda" , få lite Smartboardtid... då skulle det hända grejer.

Men tid har jag inte mycket av i dessa dagar - snart åker jag till Holland :D

Inga kommentarer: