28 januari 2009

Smartboard del 3


Tror ni att installationen av Notebook var fixat och klart när jag kom till jobbet idag?? Nääääää!!!! Jag var sååååååååå irriterad att jag nästan började gråta - hmmm?? Efter flera telefonsamtal och mailande fram och tillbaka fick jag till slut tag på uppgraderingar och installation av Notebook 10.0. Det slutade med att JAG fick installera programmet och min fundering idag blir: "Är det inte meningen att allt sådant ska ordnas av de tekniker som installerar hela alltet och att jag som lärare bara ska komma till "dukat bord"?" Mitt svar blir: "Jo det är det banne mig" - jag är irriterad idag..
men ....

när allt väl fungerade var det väldigt roligt att sätta igång med att pröva Smartboarden. Det var full aktivitet. Det som jag funderar på nu är: "Hur sjutton ska jag lära mig allt det där?" Det hade ju varit bra med en enkel "startmanual" så att man liksom kunde komma igång av sig själv. Nu har jag anmält mig till en onlinekurs, få se om jag får plats. Ni Smartboardanvändare där ute - har ni något bra starttips??

Inga kommentarer: