26 januari 2009

Smartboard del 1

Ack vad jag bedrog mig när jag trodde att det bara var att åka till arbetet idag för att få prova Smartboarden. Visst alla prylar var på plats och visst kunde jag projicera på Smartboarden. Men själva mjukvaran var inte som den skulle. Så nu väntar jag på att IT-teknikern ska ordna till det. Fortsättning följer ...

... och ni som har en Smartboard - hur sjutton kommer man igång på ett enkelt och snabbt sätt? Inte fanns det någon manual på hur man skall använda Notebook??? Svar mottages tacksamt ...

2 kommentarer:

Fröken T sa...

Det finns korta filmer på youtube, smartklubben och www.smartboard.se som man kan få lite hjälp av. Sen fick jag med en pärm och en "lätt" introduktion av företaget på ca en timme.
Fast det mesta är självlärt, det är bara att pröva sig fram. Se till att ladda ner programmet hem också så du kan förbereda dig hemifrån också. Hoppas det var till någon hjälp.

Öpedagogen sa...

TAck, tack. Visst är det till hjälp :D Vad är det för pärm du pratar om? Mannen som jag pratade med på netsmart sa att de hade en utbildningspärm. Kanske är det den? Så fort teknikern får allt att funka ska jag sätta mig ner och klicka mig runt. Det är ju av misstagen som man lär sig ;)