02 januari 2009

Pedagogisk litteratur


I slutet av höstterminen köpte jag Anne-Marie Körlings bok Kiwimetoden. Jag har blivit nyfiken på detta arbetssätt när jag läst Anne-Maries blogg. Boken är mycket intressant, tankeväckande, inspirerande och jag vill varmt rekommendera er att läsa den (om ni inte redan har gjort det). Jag har suttit i två dagar med pennan i högsta hugg för att skriva ner kommentarer, måste göra det när jag läser, då förstår jag bättre. Nu hoppar alla tankar omkring och jag fantiserar om hur jag ska göra, ändra, utveckla, inhandla ... När jag har läst klar Kiwimetoden ska jag läsa antologin Pedagogisk bedömning Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap - jag tror och hoppas att även den ska väcka nya tankar.

När jag tänker efter borde jag ta mig mer tid till att förkovra mig i den pedagogiska litteraturvärlden- kanske ska det bli ett nyårslöfte detta år ... jag får se. Hoppas nu att jag har inspirerat just dig till att kanske läsa någon pedagogisk litteratur under 2009 - det är skolutvecklande.
Bilder: Öpedagogen

1 kommentar:

Anonym sa...

Förslag till förkovring inom IT-pedagogik kan vara kartläggningen av digitala kommunikationsverktyg, se vidare info: www.natverketsip.se/shop