08 januari 2009

Läsvantar







Idag diskuterade vi hur och var vi befinner oss när vi läser hemma. Någon låg på rygg och läste med armarna rakt upp, andra låg på sidan i sängen med boken "hängandes" utanför sängkanten, någon låg på magen med boken på kudden. Några satt och läste men det verkade som om de flesta av oss faktiskt låg och läste. En elev tyckte att eleven blev så kall om händerna när det lästes på mage, i sängen. Armarna låg ju då liksom lite uppåt på kudden. Då kom vi på att vi kunde ha "läsvantar" på oss. Vi fantiserade om hur de kunde se ut, vilket material de skulle vara i osv. Eleverna ville rita sina läsvantar, ni ser några av dem här ovanför ... OBS! Vad gillar ni väggfärgen i mitt klassrum??????


Bild: Öpedagogen

2 kommentarer:

joha88 sa...

illar färgen skarpt men misstänker att ddina killar inte är såååååå förtjusta

Öpedagogen sa...

Första gången jag kom in i mitt klassrum höll jag på att " dåna av" - numera tänker jag inte på det, hoppas även att killarna tänker detsamma - man blir hemmatam till slut ;D