08 december 2008

Skoltänk

Jag har haft lååååååååååånghelg i Stockholm - hotell, hotellfrukost, långa promenader, julbord och trevligt umgänge. Det var trevligt att turista i den stad jag är född i - jag ser staden med andra ögon då jag kommer dit på besök. Tre långa dagar med inget skoltänk i huvudet - det var skönt och behövligt... Skoltänket följer med mig för jämnan, oavsett om jag är på jobbet eller någon annanstans - ganska naturligt kan jag tänka - men det har varit mycket nu och några dagars "andrum" kändes väldigt bra.

1 kommentar:

Anna - lärare för nyanlända sa...

Viist följer skoltänket med en... Jag är ledig i två veckor nu för att skola in min yngste på dagis (iofs blev mellanflickan sjuk i vasttkoppor så det blev ingen inskolning) men skoltänket försvinner inte för det. Det finns där. Ständigt.