29 december 2008

Lärarutveckling pågår!

Jag har summerat höstterminen och inser att det varit en mycket givande termin. Jag har utvecklats mycket som pedagog, framförallt när det gäller tankar kring IT, lärande och bedömning. En stor del av detta har jag funnit när jag har läst bloggar av andra pedagoger. Ni är skolutveckling för mig!! När jag läser era tankar kring lärande måste jag "stöta och blöta" dessa med mina egna och då händer det saker i mitt hjärnkontor. Jag har också fått ett stort utbyte av de diskussioner som vi har haft i vår skola tillsammans med en annan skola i rektorsområdet.

Jag inser också att jag har lagt ner alldeles för mycket tid på skolan och glömt bort mig själv. Detta ska jag råda bot på under vårterminen. Det är viktigt att ladda sina egna batterier för att orka ge och ta emot under skoldagarna.
Jag ser fram mot vårterminen - nya utmaningar och ett nytt sätt att lära - så tror jag att min kommande termin kommer att bli ...
Bild: DN

Inga kommentarer: