22 november 2008

Trött på ...


Jag är trött på neddragningar, sparförslag och skolnedläggningar.
Jag är trött på att ha ett nedläggningshot som "flåsar" mig i nacken.
Jag är trött på att aldrig hinna landa på en skola förrän det är dags att packa och fara vidare till nästa.
Jag är trött på att aldrig få vara på ett ställe en längre tid.
Jag är trött på att det finns så få (inga) lärartjänster att välja på.
Jag är trött på att aldrig få välja var jag ska arbeta.
Jag är trött på att bli förflyttad.
Jag är trött på att vara begränsad av vattnet runt omkring mig.
Jag är trött på att vara trött ....
Bild: Öpedagogen

2 kommentarer:

Mia sa...

...åååååååååååååååååå, vad jag håller meeeeed deeeeeej.....!
Man blir alldeles mörkrädd när dom inte verkar fatta vad dom spelar med för insatser.... = /
Skickar en KRAM för att minska åtminstone litelitegrann på tröttheten...så du orkar KÄMPA lite till!För det måste vi nog hjälpas åt med att göra se..

Anna - lärare för nyanlända sa...

ag förstår att du är trött på allt det där!

STyrkekramar,
Anna