23 november 2008

Öpedagogens IUP

Läste IT-mammans blogg där hon skrev att vi lärare borde ha en egen IUP - jag tycker det är en lysande idé. För att träna att bli bättre på att skriva IUP till mina elever kan jag ju träna på att skriva en IUP till mig själv. Det finns ju mycket att skriva ned i min IUP eftersom jag ständigt går och tänker på att det ska jag göra bättre, det ska jag ändra på, hmm kan jag verkligen göra si eller ska jag göra så ... Vad skulle då min IUP innehålla? Hmmmm ... jo ungefär det här:
Utveckla min matematikundervisning. Få den ännu mer praktiskt och där eleverna blir ännu mer delaktiga i den matematiska diskussionen. Jag ska bli säkrare på vad jag egentligen diskuterar med eleverna. (Tycker jag är på god väg men måste få en bättre struktur i det jag gör).
Göra bättre utvärderingar tillsammans med eleverna.
Utveckla IT användandet ännu mer.

Jag inser att varje mål här ovanför är på tooooooooooooooook för stort. Jag behöver bryta ner dem i ännu mindre mål som lättare skall kunna utvärderas.
Tack för tipset ITmamman ;D

2 kommentarer:

Anna - lärare för nyanlända sa...

Ska slipa lite på min egen IUP, tror jag. =)

Fröken T sa...

En riktigt bra idé. Skall genast syna mig själv i sömmarna,