28 november 2008

Elevernas engagemang

Idag har eleverna varit så engagerade i sitt arbete att de inte ens ville gå hem - fast de hade prov!!! Jag "snodde" en ide från Anne-Marie Körling och lät eleverna göra sitt eget geometrimatteprov - och vilken succé - både för eleverna och för mig. Jag fick helt plötsligt se deras lärande, de de kunde och det de behöver arbeta mer med. Eleverna fick se vad de kunde och vad de inte kunde. En elev sa: "Oj det här var minst lika jobbigt som att göra ett vanligt prov". Jag som lärare tror att det var ännu jobbigare än ett vanligt prov men ack så givande. Idag har jag lärt mig mycket ... och jag vill lära mig mer. Jag återkommer i helgen med elevfunderingar och reflektioner kring vad de tyckte om att göra sitt eget prov....
Trevlig helg

Inga kommentarer: