20 november 2008

Elever från förr

Idag är jag glad. Glad för att elever från förr helt plötsligt står där på tröskeln till skolan, med glada leenden, kramar om mig och ser så där lite lagom blyga och försiktiga ut. Det är samma elever men ändå inte, de har förändrats, blivit äldre. De kommer tillbaka för att berätta vad de gör, låter mig få fråga en massa saker. De berättar att de saknar sin gamla skola. Det trodde jag inte men gjorde mig så oerhört glad och varm inombords. Helt plötsligt låg den ena eleven i lärarrummet soffa, så där som eleven gjorde förr. Det kändes tryggt och hemvant, både för den gamla eleven och den gamla läraren ...
Bild: Öpedagogen

1 kommentar:

Mia sa...

Underbart! Ljuvligt...man bliver GLAD i hjärtat av att dom har så goda minnen från sina skolår med dej - sträck på dej !! = )
Hos oss kommer titt som tätt gamla elever in och hälsar på och även om jag inte ens har varit med när de gick här så känns det så GOTT att de fortfarande känner sig trygga här - att det är ok att vända sig hit när man vill ha råd och stöd och kanske lite hjälp ytterligare på vägen i Livet. Det är stort!
Njut som sagt! = )