23 juni 2008

Välkommen hit!!

Äntligen har mina funderingar kring att skapa en blogg kommit så här långt. Bloggar har jag i och för sig skrivit förr men den här bloggen skall handla om allt som har med mitt yrke att göra. Det kan t ex handla om lärare, elever, föräldrar, ämnen, styrdokument, skolutveckling ... Ja du har nog förstått vad jag är ute efter.

Just för tillfället är det mycket som snurrar i mitt huvud och det handlar främst om matematik och användandet av datorer i skolan. Inte nödvändigtvis att dessa ämnen ska "höra ihop" utan jag ser dem nog mer som enskilda ämnen (i alla fall för tillfället).

Har under en lång tid känt att jag vill utveckla mitt sätt att arbeta tillsammans med eleverna kring båda dessa ämnen. Datorundervisningen har jag startat igång så smått under sista delen av vårterminen, men matematiktänket är bara i startgroparna.

Är man riktigt klok förresten? Här sitter jag och har sommarlov och min "ledighetsprincip" är att verkligen vara ledig när jag har lov? Kan jag som pedagog vara helt ledig ... nja det finns alltid något som intresserar mig och som eventuellt kan användas i mitt arbete. Så att vara helt ledig - det är verkligen en utmaning!!!

På återseende......

Inga kommentarer: